HOLDBESKRIVELSER

Holdbeskrivelser

Hos Aktivt Velvære tilbyder vi mange forskellige former for holdtræning, vi sørger for løbende at forny og tilpasse vores hold efter vores gæsters ønsker og forespørgsler. Herunder kan du se udvalget af hold samt beskrivelser, når du klikker på det ønskede holdnavn.
Hvis du ønsker et overordnet indblik i, hvornår de forskellige hold kører klik her

cykelhold

Holdet er en multisportsgren bestående af cykling og løb. 
Her cykler man først 1 time i spinningslokalet, hvorefter man løber udendørs i 30 min.
Man kan dog godt nøjes med at cykle, hvis man ikke vil løbe bagefter.

Timen er for dig, hvor fokus ligger på musik og DIG!
Timen vægter en god intensitet og henvender sig derfor til begyndere og let øvede. Garvede “spinnere” kan også sagtens deltage, da timen er fuld af udfordringer for både puls og ben.

Så er det weekend! På Fredagsrock skruer vi en ekstra gang op for musikken og vælger en “Rock playliste” – her er der dømt fest og farver.
Timen er for dig, hvor fokus ligger på musik og DIG! Timen vægter en god intensitet og henvender sig derfor til begyndere og let øvede – men også til garvede “spinnere”, da timen er fuld af udfordringer for både puls og ben.

På INTRO-cykling bliver du introduceret til E-tenzorcyklerne!
Du får indstillet cyklen, så den passer til dig og får mulighed for at prøve at køre efter et program. Efter INTRO-cykling er du klar til at deltage på de forskellige cykel-hold i Aktivt Velvære, men du kan deltage på dette hold, indtil du føler dig sikker nok.

Intro eller enetime til E-Tenzor Cykling
Ønsker du at komme i gang med E-Tenzor Cykling, men har ikke mulighed for at deltage på vores Intro timer eller måske bare ønsker en ene time? Så kan du booke en personlig træner til at forestå introduktionen til dette cykelkoncept.

The Journey – Cykel med ”underholdning”. 

Konceptet er et visuelt system, der præsenterer et komplet overblik over træningen på en sjov og motiverende måde. Vi kører til fed musik og med et program, der vises på storskærm.
Opbygningen af programmerne er med god variation, og vi ser det aktuelle program i forskellige ”biograf”-opsætninger, hvor filmene tager udgangspunkt i henholdsvis jord, vand, luft, skov osv.

Denne time foregår stadig 1. level af vores eTenzor system, men er særligt for seniorer. Lydniveauet er lavere og atmosfæren stille og rolig.

Timen henvender sig til de medlemmer, hvor højt tempo, intensitet og energi er nøgleord!
Hav gerne prøvet Fitness Cykling, inden du kaster dig ud i en tempo-time, så der er styr på både krop og teknik.

Watt er et træningsværktøj, og watt måleren findes allerede på cyklen, så når du først er i gang, er det super let at arbejde med!
Watt cykling er for alle og måske især dig, der er vild med at træne effektivt og synes, at det er ret sjovt at følge med i, hvor mange kræfter, du faktisk får ud i pedalerne. Den direkte feedback gør, at du kan styre intensiteten langt bedre. Timen er for dig, der er lettere øvet/øvet på cykling i Aktivt Velvære og/eller cykeltræner ude.

Til alle de morgenfriske!
Timen er for dig, hvor fokus ligger på musikken! Timen vægter en god intensitet og henvender sig derfor til begyndere og let øvede – men også til garvede “spinnere”, da timen er fuld af udfordringer for både puls og ben.

løbehold

I Aktivt Velvære oplever vi i stigende grad løbere, der efterspørger råd og vejledning til at forbedre løbetider og teknik. Aktivt Velvære ønsker at imødekomme denne efterspørgsel og arbejder målrettet mod at give løbere de optimale betingelser for at blive bedre løbere.

Klaus og Rasmus, der er er instruktører på holdet, er et par erfarne herrer indenfor løb. De ved, hvor vigtig teknik og styrke er, når man vil udvikle sig som løber. Derfor bliver der både trænet en bred vifte af teknikker, interval, samt løb på bane, vej og skov. Der vil være plads til alt fra den hardcore løber til motionisten, som først lige er begyndt at løbe.

Tilmelding til løbehold skal foregå enten i onlinebooking eller receptionen.

  • Mødetidspunkt: Torsdag kl. 17.30-18.30
  • Instruktører: Rasmus Jensen og Klaus Jensen
  • Mødested: I Aktivt Velvære

Her bliver der både trænet løb i skoven, en bred vifte af teknikker og interval.
Der vil være plads til alt fra den hardcore- løber til motionisten, som først lige er begyndt at løbe.
Tilmelding til løbehold, skal foregå enten i onlinebooking eller receptionen.

  • Mødetidspunkt: Lørdag i lige uger kl. 8.15-9.45
  • Instruktører: Rasmus Jensen og Klaus Jensen
  • Mødested: I Aktivt Velvære

CARDIO m/STYRKE

Træning med høj intensitet, stor variation og funktionelle bevægelser!
Kroppen trænes skiftevis langsomt – hurtigt, tungt – let og mange – få gentagelser. Du forbedrer din styrke og kondition. Der kan f.eks. benyttes sandsække og sjippetorve. Alle kan være med, men det er hård træning, og det forventes, at du kan presse dig selv. Holdet foregår udelukkende i Cross-rummet i kælderen.

Cross Advanced er træning med høj intensitet, tunge og udfordrende øvelser og ikke mindst masser energi!

Kroppen trænes skiftevis langsomt – hurtigt, tungt – let og mange – få gentagelser. Du forbedrer både din styrke og kondition på holdet! Der benyttes alt fra sjippetorv, sandsække og medicinbolde til øvelser med armgang, hovedstand og ikke mindst tunge løft som f.eks. dødløft og squat.

Cross Advanced er for dig, der har gået til Cross før og ikke er skadet, da timen er mere intensiv og hård end f.eks. Cross og Cross med cardio og styrke

Navnet siger næsten sig selv – En fed blanding af det hele!
En time, hvor du får alt, hvad du har brug for. Her opnår du nemlig både styrke og cardio igennem en masse forskellige øvelser, der varieres fra gang til gang.

Circuit er for ALLE!
Cirkeltræning giver kroppen en fysisk belastning, som både tilgodeser styrke, kondition, bevægelighed, balance, koordination og forbrænding.
En intensiv time med enkle øvelser for alle, som gerne vil i god form og styrke deres store muskelgrupper. Der kan bruges forskellige redskaber i timen som vægte, bolde m.m.

En fed time, hvor du er sikret høj forbrænding gennem boksetræning. Der bliver fokuseret på korrekt teknik, vejrtrækning og opspænding. Timen er for ALLE.

En time med høj energi, god musik og masser af power. Powerfit er et godt mix af cross, core og hiit. Det er muligt at der kan snige sig lidt boksning ind også. Alle kan være med.

Step er for dig, der gerne vil have pulsen op og have det sjovt samtidig med, at der spilles god musik!

Vi har tre forskellige niveauer; Step let/begynder, Step let/mellem og Step mellem.
Vi anbefaler, at man starter med let/begynder, hvis man er helt ny stepper. Her er der plads til ALLE, og fokus på teknik samt de forskellige typer af trin. Der laves ny serie d. 1. i hver måned, som kører i ca. 4 uger.

Kom og vær med og giv ikke op, men hæng i, så lover vi, at det bliver nemmere! En fed time, der tager dig tilbage til det oldschool step. God musik og fede trin danner grunden for timen, der bliver bygget op fra start til slut. Det er en god ide at have prøvet Step Let/Begynder før Mellem/Freestyle. 

Der anvendes stepbænk og belastningen kan varieres ved at ændre bænkens højde. Derfor kan man som moderat stepper stadig blive udfordret!

Fit and Burn er noget for dig, hvis du søger 60 minutters intensiv træning.
Timen indebærer styrke- og konditionstræning, hvor der er mulighed for, at skalere intensiteten til dit niveau.

Fitness mix tilgodeser styrke, kondition, balance og stabilitet samt afsluttende udstrækning. På dette hold er der ligeledes mulighed for, at skalere intensiteten til dit niveau. Her får du et godt mix af både styrke og cardio. Der vil både være masser af kondition og godt med håndvægte.
Du skal nok få sved på panden. Holdet er for alle uanset alder.

STYRKEHOLD

Les Mills Bodypump er en koncepttime som er målrettet styrke og udholdenhedstræning af kroppens store muskelgrupper. Konceptprogrammet og ændres ca, hver 3. måned. Øvelserne udføres med vægtstang, som belastes individuelt med vægtskiver, i takt til motiverende musik. Timen tilgodeser hver enkelte deltager på alle niveauer. Der er ingen hop eller aerobickoreografi. Bodypump er et godst supplement til din daglige styrketræning, idet du ikke opnår udholdenhed når alene træner med tung vægt.

Holdet henvender sig til ALLE! Vi træner vores balance, core og styrke. Alt sammen meget vigtigt for at gå en stærk fremtid i møde og minimere skades-risikoen.

Alle kan deltage! Her er der særligt fokus på træning af ben og balder. Vi laver en god blanding af øvelser som simple squat, øvelser med elastik, bold og med vægte. Til sidst udstræk / massagebold til ballerne.

Er du vild med kort og intensiv træning, der forbedrer din form samtidig med, at den styrker og toner din krop? Så er CXWORX lige noget for dig! CXWORX fokuserer på coremuskulaturen samt de muskler, der forbinder over- og underkrop. 30 min. træning består af øvelser, der styrker ryg, mave og baller, der gør kroppen stærkere og mindre modtagelig for skader. Kort sagt udfordrer CXWORX deltagernes styrke og øger deres funktionelle styrke i mave- og rygmuskulaturen.  Timen er et konceptprogram og ændres ca, hver 3. måned.

For alle. Masser af styrke, kondition, bevægelighed, balance, koordination og forbrænding. En intensiv time med enkle øvelser for alle, som gerne vil i god form og styrke deres store muskelgrupper. Der kan bruges forskellige redskaber i timen som vægte, bolde m.m. Timen minder lidt om en Circuit time

Holdet henvender sig til dig, der gerne vil tones og styrke hele din krop, men har svært ved at motivere dig selv hertil i maskinerne. Et hold, der giver synlige resultater. Holdet er både for mænd og kvinder, da vi kører tung vægt og få gentagelser.

Intensiv, halv time med udelukkende mavetræning – alle kan være med.

Stram Op henvender sig til ALLE og er et hold, hvor der er fokus på træning af hele kroppen. En stor del af timen består af øvelser med elastik og med fokus på balancen. Timen foregår som udgangspunkt uden brug af supplerende vægt, hvor ens egen kropsvægt i stedet udnyttes. En time på et niveau for alle, hvor man stadig udfordres og får trænet alle dele af kroppen godt igennem.

STABILITETSTRÆNING

BodyFlow er et af de populære holdtræningskoncepter fra Les Mills. Holdet kombinerer en lang række elementer og øvelser fra Yoga, Pilates og Tai Chi.

Da inspirationen til timen kommer fra flere forskellige træningsformer, får du en alsidig time medmasser af fordele. Du kommer således til at arbejde med din smidighed og holdning igennem en række koreograferede bevægelser og stræk. Ydermere arbejder du med dine core-muskler, som du kender det fra Pilates.

Hele timen foregår i et behageligt flow, så du ikke kun nyder godt af den fysiske træning – den koncentrerede atmosfære bidrager også til et roligt sind. BODYFLOW skal nemlig både ses som træning og som et dejligt pusterum i en travl hverdag. Timen har stor fokus på åndedrættet, hvilket også bidrager med ro.

Timen er et koncept-program og ændres ca. hver 3. måned. Alle kan deltage.

Holdet er perfekt til dig der gerne vil forbedre din kropsholdning, blive mere smidig og få en bedre stabilitet. Vores dygtige instruktører som er uddannede fysioterapeuter, guider dig igennem timen, der består af en række alsidige dynamiske øvelser, der laves med kontrollerede og flydende bevægelser. Der er fokus på åndedrættet, der bruges til at aktivere mavemusklerne i øvelserne.

Kombination af styrketræning og smidighedsøvelser, som koordineres med vejrtrækningen. Frigør ophobede spændinger, og bringer kroppen balance. For alle.

Lettere gymnastiske øvelser, hvor der arbejdes med og uden redskaber for dig over 60 år.

På holdet vil vi træne med Foam Roller og andre redskaber der udfordre din balance og træner din indre styrke. Derudover vil du øge din mobilitet, mindske muskelømhed og forbedre din restitution.

En foam roller kan hjælpe dig med at løsne op i muskulaturen og forhindre ømhed. Rullen kan bruges til at fjerne en muskelstramhed eller massere såkaldte “trigger points”, som er knuder af ømhed. Grunden til, at mange bruger denne rulle er fordi, man mener at kunne mindske restitutionstiden ved at hjælpe musklerne tilbage til deres normale form men kan også generelt øge musklernes fleksibilitet, så du kan klare endnu mere til træning. Holdet er for alle!

Tekst tilgår.

Yogahold

Den Blide Hatha Yoga er mere nænsom end den alm hatha.
En mellemting mellem Yin og Hatha.
Yoga skaber balance i krop og sind og giver fysisk og psykisk velvære.
Yoga giver energi, løser op for spændinger og stress og øger kropsbevidstheden. Undervisningen er baseret på Hatha-yoga – lige fra det bløde og blide til det mere dynamiske og kraftfulde. Mange skavanker og skader kan forebygges eller afhjælpes ved regelmæssig udøvelse af yoga. Holdet er for alle. Medbring tæppe

Yoga skaber balance i krop og sind og giver fysisk og psykisk velvære. Yoga giver energi, løser op for spændinger og stress og øger kropsbevidstheden. Undervisningen er baseret på Hatha-yoga – lige fra det bløde og blide til det mere dynamiske og kraftfulde. Mange skavanker og skader kan forebygges eller afhjælpes ved regelmæssig udøvelse af yoga. For alle. Medbring tæppe

Der er også yoga – øvet. Det er til dig, som kender de grundlæggende yogaøvelser og gerne vil udfordres yderligere på smidighed, styrke og balance. De fleste af vores yogahold køre i yogasalen – derfor kan du læse mere der.

Yoga skaber balance mellem krop, sind og sjæl. Yoga bliver ofte forbundet med de fysiske stillinger (asanas), men er i ligeså høj grad en spirituel praksis henimod et liv i mere balance. Nogle mennesker har meget gavn af meditation og åndedrætsøvelser, mens andre hælder til en overvejende fysisk og bevægelsesorienteret udfoldelse.  Yoga giver fysisk og psykisk velvære, energi, løser op for spændinger og stress og øger kropsbevidstheden. Medbring tæppe.

Yoga skaber balance i krop og sind og giver fysisk og psykisk velvære. Yoga giver energi, løser op for spændinger og stress og øger kropsbevidstheden. Yin yoga er en blid form for yoga – hvor vi er i stillingerne 3-5 min. Der er fokus på åndedrættet og på den måde giver man slip på spændinger i kroppen og strukket bindevævet. Alle kan deltage. Medbring tæppe